divendres, 18 de gener del 2008

EL BICING

Desde fa casi un any l'ajuntament de Barcelona va posar en marxa un nou mitjà de transport per moures per Barcelona, més ràpida, més autònoma i menys contaminant. Creiem que és una bona manera per moures per Barcelona ja que és una ciutat idònia per circular en bicicleta i que l'ajuntament faciliti aquest tipus de transport es un recolzament cap al nostre gremi ja que fomenta l'ús de la bicicleta per la ciutat. Nosaltres vam pensar que tot el que beneficii al ciclista i a la ciutat també és bo per les botigues de bicicletes, tot i que les botigues de lloguer de bicicletes han sortit molt més perjudicades que les botigues i tallers, ara bé si l'ajuntament crea una infraestructura de molts diners perque la gent pugui anar en bicicleta, com és que només es beneficien els usuaris del bicing, i el ciclista que també paga els seus impostos no té el mateix dret d'utilitzar-les? Em refereixo a la gran insegurat a l'hora de deixar la bicicleta al carrer, l'ajuntament només s'en cuida de que no robin bicings,això si, un ciclista no pot aparcar la seva bicicleta en un parking de bicicletes perque estan saturats (són insuficients) la lliga en un fanal o arbre o senyal de trànsit amb sentit comú sense molestar a ningú, ve la guàrdia urbana i se l'emporta sense deixar cap avís, és a dir, que no saps si te lan robat o si se l'emportat la guàrdia urbana. Aquest ajuntament ha fet el gran negoci sense gastar-se un euro, mitjançant una empresa privada gestionada per l'ajuntament, es curiós, sense millorar cap metro del carril bici per garantir la seguretat del ciclista, posant més traves per que la gent pugui gaudir d'aquest medi de transport, amb noves normes, on hi ha moltes molt poc raonables en funció de la logistíca de la guàrdia urbana, i a on sempre rep el de sempre. Fa pocs dies la guàrdia urbana va publicar un informe estadístic dels accidents a Barcelona durant l'any 2007, doncs bé, van haver 412 accidents amb bicicleta dels quals només 20 van ser amb bicing, aquesta dada no vol dir que la gent que vagi en bicing sigui professional, que per desgràcia no és pas això, sino que hi ha molts més usuaris amb bicicleta pròpia que no pas amb el bicing, usuaris que la utilizen cada dia per anar a treballar que la deixen al carrer i li roben per anar a treballar, que no gaudeixen d'aquests privilegis que tenen els del bicing (empresa privada de l'ajuntameny)això sí, en aquest estudi no posa enlloc quantes bicicletes s'han robat l'any 2007, no surt per que la guàrdia urbana no ho sap, perque està entretinguda en multar a cotxes en doble fila i en veure si la bicicleta porta un timbre o no.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo tinc bicicleta pròpia i també utilitzo el bicing de tant en tant. Per ser més concret, l'utilitzo quan sé que no aniré directament a casa o a la feina, que l'hauré de deixar aparcada al carrer, aleshores sempre utilitzo el bicing. De fet no perquè la prefereixi abans que la meva Dahon curve nova, sinó per la por que em fa que me la robin, em punxin les rodes o se l'endugui la grua per estar lligada a un arbre. Em fa rabia la cantitat de ciutats a Europa que estan preparadíssimes i sobretot concienciades en que la bici és un medi de transport igual que la moto o el cotxe, i per tant mereixen el mateix respecte i les mateixes obligacions que els altres vehicles. Em sembla molt bé que ens multin per parlar per telèfon, per saltar-nos semàfors o per conduir sense les llums obligatories, és perfecte, però aleshores també ens mareixem carrils bici per circular per tota la ciutat, aparcaments suficients i sobretot el respecte dels peatons que està molt lluny de ser el que hauria de ser. Estic fart de barallar-me cada matí amb motoristes que circulen pel carril bici, d'esquivar a cotxes o camions que estan aparcats al nostre carril o amb infinitat de peatons que circulen pel mateix i que quan els hi toques el timbre perquè s'apartin, t'escridassen o el que és pitjor, t'empenten. A mi m'han tirat dues vegades a terra i sempre han sigut peatons, circulan pel carril bici. M'agrada anar en bicicleta, però ja no estic dispossat a arribar cada dia de mal humor a la feina i és una llàstima. Em sap molt greu dir-ho, però per una raó o per una altre, Barcelona no és una ciutat preparada per anar en bicicleta, aquesta és la meva opinió.

Anònim ha dit...

El tema d'aparcar les bicis al carrer no em sembla una gran idea, les bicis acaben abandonades com a amsterdam, entorpeixen el pas als carrers estrets...
El que sí q m'agradaria és q es prohibís aparcar als 2 costats en un mateix carrer. S'hauria d'habilitar un carril bici al que queda lliure. Sobren cotxes a barcelona.
Tanta llei del tabac i tanta merda als locals, i la contaminació que provoquen els cotxes què??? No tenim dret els ciutadans a queixar-nos de la pol·lució quan sortim dels locals?? És que a sobre poden aparcar gratuitament a la meitat de barcelona, malgastant espai útil que es podría utilitzar per a un transport no-contaminant i saludable.